Blog – HNW

Winkel als showroom

Posted by on Oct 23, 2012 in Het nieuwe winkelen | 0 comments

Winkel als showroom

De verwachting is dat winkels meer de functie gaan krijgen van showroom en ontmoetingsplek, dan die van marktplaats. Bij banken zie je dit fenomeen al een tijdje. De meeste banken zijn omgetoverd in omgevingen die meer aanvoelen als ontmoetingsplaats waar je je kunt oriĆ«nteren en laten adviseren dan als een ‘winkel’ waar je een product koopt of een handeling verricht aan de balie. Banken gingen winkeliers in deze ontwikkeling voor omdat de offline dienstverlening van banken veel eerder werd overgenomen door automatisering en het...

read more

Omnichannel – de Spar

Posted by on Oct 23, 2012 in Het nieuwe winkelen | 0 comments

Omnichannel – de Spar

Volgens ingewijden gaat de discussie niet over wat wint: online of offline. Nee, het is zeker dat beide zullen bestaan, naast elkaar. Ze kunnen elkaar versterken. Klanten kiezen de ene keer voor het offline kanaal en de andere keer voor het online kanaal voor de zelfde actie, bijvoorbeeld voor het winkelen zelf. De ene keer kiest de klant om de bestelling te bezorgen, de andere keer haalt de klant het op. De gespaarde loyalty-punten worden waarschijnlijk altijd online gecontroleerd en statiegeld flessen inleveren doet de klant misschien het...

read more

De klant van de toekomst

Posted by on Oct 23, 2012 in Het nieuwe winkelen | 0 comments

Bijgaand filmpje over de klant van de toekomst stond al op mijn vorige website voor CrossCreatives. Een animatie vertelt dat ze de klant van de toekomst is en legt uit hoe ze denkt, kijkt wat ze verwacht en eist. Ik plaatste het in 2008 en het filpmje werd al ge-upload naar youtube in feb 2007. Het is echter nog steeds actueel. Al geloof ik dat de toekomst dichter bij is dan werd voorzien toen het filmpje werd geplaatst. Bekijk zelf wie je klant in de toekomst is. Kun je deze klant tevreden maken en...

read more